بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) با نگاه علمی

بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) با نگاه علمی

بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) یکی از مفاهیمی است که امروزه در مباحث بازاریابی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. شاید بتوان گفت مهم‌ترین علت گسترش بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) هزینه بسیار مناسب آن نسبت به سایر روش‌های تبلیغات است. البته این تنها مزیت بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) نیست. حضور در فضای شخصی افراد، صرف زمان و انرژی کم برای بازاریابی و امکان مانیتورینگ نتایج بازاریابی از دیگر مزایای استفاده از بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) است.
با وجود مزایای متعدد بازاریابی ایمیلی، در بسیاری از موارد ممکن است نتایج مورد نظر با استفاده از این روش بازاریابی به دست نیاید. مهم‌ترین علتی که می‌توان برای عدم پاسخگویی این روش در نظر گرفت بازاریابی غیراصولی یا به عبارت بهتر غیرعلمی است. بدین معنی که فرد (یا مجموعه) تلاش می‌کند با ارسال تبلیغات خود را در قالب ایمیل به تعدادی از افراد فرایند بازاریابی را به سرانجام برساند. در مجموعه مقالات بازاریابی ایمیلی با نگاه علمی تلاش میکنیم ضمن آشنا کردن شما با مفاهیم علمی بازاریابی ایمیلی برخی از مهم‌ترین نکات کاربردی در رابطه با این شاخه از علم بازاریابی را نیز مطرح نماییم.

گام اول: هدف از تبلیغات و بازاریابی چیست؟

شاید در نگاه اول این سؤال چندان مهم نظر نرسد. اما خوب است بدانید یکی از دلایلی که در کیفیت تبلیغات اثرگذار است چگونگی پاسخ دادن به همین سؤال ساده است؛ ” هدف از تبلیغات و بازاریابی چیست؟”
قبل از اینکه تصمیم بگیرید بخشی از زمان و هزینه خود را صرف تبلیغات کنید حتماً با پاسخ این سوال خوب فکر کنید. تفکر شما باید منطقی و مبنتی بر داده‌های آماری باشد و از پاسخ‌های حسی و کیفی شدیداً اجتناب نمایید. برای اینکه بتوانید به خوبی به پاسخ این سؤال برسید آن را به سؤالات کوچک‌تر تبدیل کنید. تلاش کنید برای هر سؤال پاسخی قانع‌کننده پیدا کنید. آیا شما محصولی دارید که تبلیغات در فروش آن اثرگذار باشد؟ مهم‌ترین ویژگی‌های محصول شما چیست؟ مهم‌ترین افرادی که احتمالاً نیاز به محصول شما دارند چه کسانی هستند؟ آیا تعداد افرادی که شما می‌خواهید محصول خود را برای آن‌ها تبلیغ نمایید به اندازه‌ی کافی زیاد هست؟ و …
اگر توانستید برای سؤالات خود پاسخ‌های مناسبی پیدا کنید می‌توان امیدوار بود که شما هدفتان از بازاریابی را می‌دانید. توجه به دو نکته در این قسمت ضروری است:
۱- دقت کنید که هرچه تعداد سؤالاتی که در مورد هدف از بازاریابی از خود می‌پرسید بیشتر و پاسخ‌هایی که برای آن‌ها پیدا می‌کنید دقیق تر باشد ریسک انجام هزینه برای شما کمتر شده و احتمال موفقیت بازاریابی شما افزایش می‌یابد.
۲- توجه داشته باشید در پاسخ به سؤالات خود کاملاً منطقی باشید. حتی اگر آن پاسخ مطابق میل شما نباشد.

local_offerevent_note اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷

account_box mohammad


local_offer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *