مزایای استفاده از اپلیکیشن های موبایل در کسب و کار

مزایای استفاده از اپلیکیشن های موبایل در کسب و کار

در سال های اخیر و با گسترش روز افزون تکنولوژی ابزارهای ارتباط جمعی گسترش قابل توجهی پیدا کرده اند. موبایل به عنوان یکی از مهمترین این ابزارها به عنوان بخشی از زندگی امروزه در نظر گرفته می شود. براساس آمارهای رسمی در پنج ماهه نخست سال ۲۰۱۸ بیش از ۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ گوشی تلفن همراه هوشمند در دنیا فروخته شده است. همچنین تعداد کامپیوترهای فروخته شده در همین دوره حدود ۱۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ بوده است. اکنون افراد بسیار زیادی برای آگاهی از اخبار، تهیه غذا، گرفتن تاکسی، پرداخت قبوض، خدمات منزل و بسیاری دیگر از کارهای روزانه از موبایل استفاده می کنند. بر همین اساس در سالهای اخیر تعداد زیادی از افراد یا شرکت هایی که خدمتی را در جامعه ارائه می کردند تلاش کردند با گسترش خدمت خود در فضای مجازی کسب و کار خود را گسترش دهند. در ادامه به معرفی برخی مزایای استفاده از فضای مجازی برای ایجاد کسب و کار اشاره می کنیم:

۱- کسب و کار راحت تر و ارزان تر

توسعه یک کسب و کار در فضای واقعی نیازمند صرف هزینه بسیار زیاد است. به عنوان مثال یک پاساژ را فرض کنید که روزانه ۲۰۰۰ نفر از مغازه های داخل آن و اجناس آنها بازدید می کنند. برای ایجاد یک کسب و کار در چنین پاساژ سرمایه ی بسیار زیادی لازم است اما شما می توانید با هزینه ای بسیار کمتر برای انجام تبلیغات بازدید اپلیکیشن خود را به ۲۰۰۰ نفر در روز برسانید. بدین ترتیب شما یک مغازه مجازی دارید که با هزینه بسیار کمتر به همان میزان بازدید دارد. مسلما در این شرایط شما می توانید محصول خود را به قیمت کمتری به بازار عرضه کنید و مشتریان بیشتری جذب نمایید. ضمن آنکه شما برای گسترش کار خود نیز بسیار مسیر راحت تری پیش رو دارید.

۲- امکان ارتباط مداوم با مشتری

شما با داشتن یک اپلیکیشن اختصاصی می توانید در هر زمان و مکان با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. مثلا با ارسلا پیام به مشتریان خود آنها را از طرح های ویژه خود آگاه نمایید. یا اینکه برای دسته های خاص مشتریان خود تخفیفات ویژه در نظر بگیرید. بدین ترتیب شما همواره مشتریان وفادارتری دارید.

۳- امکان رصد بازار به صورت دقیق

بررسی نتایج حاصل از خرید مشتریان می تواند شما را برای ادامه کارتان راهنمایی کند. مثلا اینکه مشتریان یک منطقه جغرافیایی خاص از برخی محصولات بیشتر استقبال می کنند. یا اینکه برخی مشتریان فقط در زمان های خاص خرید می کنند. یا اینکه یکی یا چند مورد اط محصولات در بازه های زمانی خاصی فروش بیشتری دارند بسیاری اطلاعات دیگر. شما درصورتی که این آمار و اطلاعات را داشته باشید می توانید خدمات و یا محصولات خود را برای مشتریان هدفمند نمایید. به این صورت علاوه بر فروش هدفمند و دقیق از اتلاف نیروی سرمایه خود جلوگیری می نمایید.

۴- داشتن یک بازار تخصصی

کاربران اپلیکیشن شما کسانی هستند که به خدمات یا محصولات شما نیاز دارند. اینکه شما تعدادی مشتری با نیاز کاملا همسو داشته باشید بسیار ارزشمند است. به عنوان مثال شما می تواند به شما کمک کند کسب و کار خود را در حوزه های جانبی شغل اصلی خود گسترش دهید و مشتریان خود را به کسب جدید خود هم دعوت نمایید. در این حالت احتمال اینکه مشتریان شما از شغل جدید شما هم استقبال نمایند بیشتر می شود.

۵- افزایش رضایتمندی مشتریان

شما با داشتن یک اپلیکیشن مخصوص کسب و کار خود به راحتی می توانید نظرات مشتریان در خصوص محصولات و یا خدمات خود را مورد بررسی قرار دادده و با آنالیز آنها تلاش کنید رضایتمندی مشتریان را افزایش دهید. این امر یکی از مرصوم ترین بخش هایی است که در انواع اپلیکیشن می توانید تحت عنوان امتیازدهی یا میزاان رضایت مندی شما و … مشاهده فرمایید.

local_offerevent_note خرداد ۲, ۱۳۹۷

account_box mohammad


local_offer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *